Amerykanie są znani ze swojej słabości do fast foodów i niezdrowego jedzenia. Jednak koncern spożywczy Danone, produkujący głównie wyroby mleczne, systematycznie umacnia swoją pozycję na tamtejszym rynku. Francuska spółka, występująca w Stanach Zjednoczonych pod nazwą Dannon, przejęła YoCrunch – amerykańskiego producenta jogurtów.

YoCrunch specjalizuje się w jogurtach z nadzieniem, zwłaszcza o smaku masła czekoladowego Reese, M&M’sów oraz ciasteczek Oreo, zajmując czołową pozycję wśród dostawców na rynku za Oceanem. Spółka generuje roczne przychody netto ze sprzedaży rzędu 110 milionów dolarów i rokrocznie może się pochwalić dwucyfrowym tempem wzrostu. Danone, którego udział w amerykańskim rynku jogurtów do tej pory wynosił 7 miliardów dolarów, nie przyznał się jaką cenę zapłacił za przejęcie konkurencyjnej spółki.

Obecnie szacuje się, że dzięki markom takim jak Dannon, Activia, Stonyfield, Farm i Danimals, Danone opanował 30% rynku w Stanach Zjednoczonych. Według Euromonitor International, w ciągu ostatnich pięciu lat, tempo rozwoju rynku jogurtów wynosiło tam średnio 8,5%. Równocześnie klienci konsumują znacznie mniej produktów mlecznych w porównaniu do Europejczyków, a prognozy sugerują, że w przeciągu najbliższych pięciu lat rynek po drugiej stronie Oceanu będzie rozwijał się na poziomie nieco poniżej 6%.

Trzeba też dodać, że przejęcie nastąpiło niedługo po tym, jak w ubiegłym miesiącu Danone ogłosił, że razem ze Starbucksem będzie oferował nową, wspólną markę jogurtów dostępną w kawiarniach i sklepach spożywczych. Być może współpraca z ulubioną przez Amerykanów siecią kawiarni, ułatwi francuskiemu koncernowi zachęcenie ich do zakupu nieco zdrowszych produktów.