Audi of America rozpoczęło nowy konkurs online, w którym nagrodą jest… spełnianie marzeń. Wszystko zaczęło się od zdesperowanej dziewczyny z Waszyngtonu – Julie McCoy. Tak bardzo pragnęła mieć Audi R8, że rozpoczęła w ubiegłym roku kampanię na Twitterze pod hasłem „I want an R8” („Chcę R8” – tłum. aut.). A to przyciągnęło uwagę firmy…

Julie była wpływowym użytkownikiem social mediów, o czym świadczyła wysoka wartość tzw. klout score[1]. Fakt ten postanowił wykorzystać Scott Keogh, dyrektor marketingu w Audi of America, łącząc świat serwisu społecznościowego ze światem realnym i urzeczywistniając marzenie dziewczyny.

Audi podrzuciło McCoy egzemplarz R8 i pozostawiło do dyspozycji na 24 godziny, a następnie zapytało innych użytkowników Twittera czy również chcieliby dostać rzeczony samochód. Odzew był niesamowity – ok. 75.000 osób wyraziło takie pragnienie a Audi spełniło marzenie czterech z nich.

Obecnie Audi wprowadza dodatkową formę nagrody w promocji R8 na Twitterze. Zwycięzca może zamienić 24-godzinne wypożyczenie auta na dwuosobową wycieczkę z noclegiem do Sonoma w Kalifornii. Tam na torze wyścigowym Infineon weźmie udział w jednodniowym programie R8, z możliwością sprawdzenia auta w warunkach rajdowych.

Firma przygotowała osiem nagród głównych, po dwie na każdy okres trwania konkursu. Osoby zgłaszające swoje uczestnictwo muszą mieć przynajmniej 25 lat oraz aktualne prawo jazdy. Wpisy użytkowników Twittera będą oceniane pod kątem kreatywności, jakości konwersacji będącej następstwem wpisu oraz wykorzystania multimediów.

Trzeba przyznać, iż działania podjęte przez Audi w mediach społecznościowych były słuszne i powinny znaleźć swoje odzwierciedlenie nie tylko w zwiększonym zainteresowaniu marką, ale także we wzroście sprzedaży.  Bez wątpienia pomysł na obecność w mediach społecznościowych w stylu Audi wart jest propagowania.

Informacja na podstawie:

http://www.forbes.com/sites/jeanhalliday/2012/03/20/social-media-audi-style/


[1] Więcej na ten temat na http://paweltkaczyk.midea.pl/marketing-branding/social-media-marketing-branding/narzedzia-social-media-klout/