Miłośnicy gier komputerowych dostali właśnie piękny prezent wakacyjny od firmy Google. Ten amerykański gigant będący właścicielem popularnego serwisu YouTube ogłosił ustami swojego głównego menedżera od rynku gier Alana Joyce’a, iż YouTube zamierza stworzyć dedykowany serwis internetowy przeznaczony dla fanów gier komputerowych. Start serwisu o nazwie YouTube Gaming planowany jest na późne lato.

Jak się powszechnie uważa, decyzja YouTube jest kosekwencją przegranej batalii o przejęcie popularnego w sieci serwisu Twitch przeznaczonego dla miłośników gier komputerowych. Serwis ten został w ubiegłym roku przejęty przez Amazon, która zapłaciła za niego 970 milionów dolarów. Oprócz samego grania, Twitch umożliwia swoim użytkownikom śledzenie rozgrywek innych graczy w czasie rzeczywistym, a także włączanie się do różnego rodzaju gier w sposób interaktywny. Jak napisał na swoim blogu Alan Joyce cyt. „fani różnego rodzaju gier stanowią ogromną klientelę naszego serwisu. Na YouTube aż roi się od filmów pokazujących jak grać w poszczególne gry, dokumentujących postępy graczy czy najlepsze strategie gry. Czas już abyśmy jako serwis dali członkom tej społeczności coś extra od siebie”.

Decyzja YouTube o stworzeniu specjalnego kanału dla graczy jest także konsekwencją rosnącej popularności filmików typu Let’s Play. Filmy te tworzone są przez doświadczonych graczy i stanowią swego rodzaju instrukcję i poradnik jak grać w gry, szczególnie te strategiczne. Przykładowo, jeden z tego typu filmów ukazujący strategię gry w Minecraft zanotował w krótkim czasie kilkaset milionów odsłon.

Jak ujawnił Alan Joyce, serwis YouTube Gaming będzie funkcjonalnie odseparowany od serwisu YouTube. Wszystko po to, aby jak wyjaśnił Joyce cyt. „gracz wpisując frazę „call” został od razu przeniesiony na stronę z grą Call of Duty, a nie dostał szeregu filmów z piosenką Call Me Maybe”. YouTube Gaming będzie integrował ponad 25 tysięcy pojedynczych stron z grami sieciowymi, a każdy gracz będzie miał w serwisie indywidualne konto z możliwością odtworzenia swojej aktywności w dowolnej grze i za dowolny okres.

Google ma nadzieję, że uruchomienie YouTube Gaming spowoduje odpływ graczy z Twitcha. Jak na razie bowiem, Twitch jest zdecydowanym liderem w swojej branży. Obliczono, iż miesięcznie gracze spędzają łącznie 12 miliardów godzin na obserwowaniu rozgrywek na tym serwisie. Na początek, YouTube Gaming będzie dostępny dla graczy z Wielkiej Brytanii i USA.