Od czasu do czasu opisujemy na naszych łamach pozytywne historie osób, którzy realizując własne pasje lub pomysły niejako „przypadkowo” stworzyli świetnie prosperujące firmy. Dziś kolejna historia z tego cyklu, a jej bohaterem jest młody Brytyjczyk Adnan Ebrahim, który na bazie swojej motoryzacyjnej pasji w kilka lat stworzył firmę, której przychody wynoszą obecnie milion funtów rocznie.

Adnan Ebrahim–mieszkaniec niewielkiego miasteczka w hrabstwie Surrey żartuje, że gdy kilka lat temu zaczął co tydzień jeździć innym samochodem z tzw. górnej półki, jego sąsiedzi byli przekonani, że został narkotykowym dilerem. Prawda była zupełnie inna. Ebrahim w 2008 roku, będąc studentem ekonomii stworzył serwis internetowy Car Throttle dedykowany dla miłośników motoryzacji. Początkowo prowadził go sam, traktując to jako hobby i realizację własnej pasji motoryzacyjnej. Treści zamieszczane w serwisie redagowane były prawie wyłącznie z myślą o młodych, najwyżej dwudziestokilkuletnich, miłośnikach czterech kółek. Do 2011 roku, kiedy Ebrahim ukończył studia, serwis zdołał zgromadzić pokaźną grupę wiernych czytelników. Na Facebooku ma on obecnie około 2 milionów fanów, a kanał w serwisie YouTube subskrybuje 250 tysięcy osób. Tak popularny serwis nie uszedł uwadze producentom samochodów, którzy zaproponowali Ebrahimowi, aby testował ich najnowsze modele, a wrażenia z jazdy opisywał w swoim serwisie. W taki właśnie sposób Ebrahim stał się „posiadaczem” najdroższych modeli samochodów, co wzbudziło uzasadnione podejrzenia jego sąsiadów.

Jak mówi Ebrahim cyt. „rok 2011 był przełomowy. Kończąc studia byłem bliski podjęcia pracy dla jednej z firm finansowych w londyńskim City. Zasięgnąłem jednak porady mojego promotora, który stwierdził, że powinienem iść za głosem serca, a nie robić tego co teoretycznie powinien był zrobić. Wtedy właśnie podjąłem decyzję, że zajmę się rozwojem Car Throttle”. Obecnie Car Throttle zatrudnia ośmiu pracowników, a siedziba firmy mieści się w jednym z londyńskich biurowców. Tajemnicą sukcesu Car Throttle jest przede wszystkim grupa docelowa do której adresuje swoje treści. Młodzi maniacy motoryzacji nie są zbytnio zainteresowani czytaniem papierowych wersji tradycyjnych magazynów motoryzacyjnych. Dla tej grupy osób liczy się dostęp on–line do dynamicznej zawartości portalu, możliwość komentowania najnowszych wydarzeń, a nawet dodawania własnych materiałów np. z przejażdżek różnymi samochodami. To wszystko znajdują na Car Throttle, nic dziwnego więc, że strona ma 4 miliony unikalnych odsłon miesięcznie. Jak mówi Ebrahim, cyt. „nasza firma tworzy nową jakość w dziennikarstwie motoryzacyjnym. To daje nam siłę i przewagę nad konkurencją”. Obecnie Car Throttle może liczyć na przychody rzędu jednego miliona funtów rocznie, osiągane głównie z tytułu reklam zamieszczanych na stronie internetowej. Niemałą część dochodów przynoszą także artykuły pisane dla producentów samochodów czy autorskie klipy filmowe promujące zalety poszczególnych marek.

Jak widać z powyższego, ludzie posiadający pasje i zainteresowania mogą z powodzeniem łączyć przyjemne z pożytecznym i na bazie swoich zainteresowań stworzyć dobrze prosperujący biznes.