W cyklu dotyczącym przedsiębiorców, którzy odnieśli rynkowy sukces, opisywaliśmy już jak można sowicie zarobić na wywozie śmieci, układaniu włosów oraz sprzedaży polarowego koca z rękawami. Teraz przyszedł czas na coś, co pije – w różnej formie – znakomita większość mieszkańców globu. I nie mamy na myśli Coca-Coli. Dzisiejszy wpis jest poświęcony firmie Hint, która oferuje konsumentom… wodę. Co w niej takiego nadzwyczajnego, że piją ją nie tylko „zwykli ludzie”, ale również gwiazdy filmu i muzyki?

Kara Godin, twórczyni wody Hint, jest normalną żoną i matką trójki dzieci. Do niedawna była również miłośniczką dietetycznych napojów gazowanych, jednak lektura ich składu sprawiła, że postanowiła poszukać zdrowszej alternatywy dla siebie i swojej rodziny. Najpierw próbowała pić samą czystą wodę, którą jednak szybko uznała za nudną. Postanowiła więc dodawać do wody różne owoce, aby uatrakcyjnić jej smak. Efekt? Dzieci, mąż i sama Kara byli zachwyceni. A skoro smakowało im, być może również inni ludzie wyraziliby zainteresowanie takim produktem?

Pomysłodawczyni owocowej wody sprawdziła, czy na rynku są dostępne podobne napoje i… ich nie znalazła. Godin zainwestowała 50 tys. dolarów oszczędności i postanowiła otworzyć firmę produkującą wodę. Przedsiębiorstwo rozpoczęło działalność w 2005 roku, a jego tegoroczną wartość sprzedaży szacuje się na 50 mln dolarów. Przełomem w działalności okazało się wprowadzenie wody Hint do oferty sieci Whole Foods do sklepu w San Francisco, a następnie we wszystkich jej placówkach w całym kraju.

Wracając do samego produktu, źródło jego sukcesu tkwi w prostocie – czysta woda plus odrobina naturalnego posmaku. Nie jest on w żaden sposób dosładzany, nie zawiera konserwantów i innych „ulepszaczy”. Woda Hint jest doskonałą alternatywą dla wielu słodkich napojów, które są pełne pustych kalorii, albo ich dietetycznych – niespecjalnie zdrowych – zamienników. Produkty sygnowane marką Hint są jednymi z lepiej sprzedających w Stanach Zjednoczonych, czyli w kraju, gdzie większość firm koncentruje się na oferowaniu bardzo słodkich napojów.

Okazuje się jednak, że na rynku istnieje całkiem duże zapotrzebowanie na smaczne, ale niekoniecznie słodkie napitki. Dzięki podpisanym przez Karę Godin umowom wodę Hint spożywają pracownicy największych firm technologicznych z Doliny Krzemowej – m.in. Google, Twittera, Facebooka i Square. Uruchomiono także specjalną platformę e-commerce, za pomocą której klienci detaliczni mogą zamówić większe dostawy ulubionej wody bezpośrednio do swojego domu. Zdrowy napój stał się również bardzo popularny wśród  gwiazd – wodę Hint popijają m.in. John Legend, James Franco, Blake Lively i Taylor Swift.