John Lewis Partnership zapowiedział, że z uwagi na bardzo dobre wyniki finansowe, wypłaci swoim pracownikom bonusy w wysokości 17% ich rocznego wynagrodzenia. Brytyjska sieć domów handlowych John Lewis, we współpracy między innymi z supermarketami Waitrose, wypracowała w 2012 roku zysk brutto w wysokości 409 milionów funtów, czyli niemal o 16% więcej niż w ubiegłym roku.

Struktura własności spółki jest częściowo oparta na własności pracowniczej, co oznacza, że zatrudnieni w sieci John Lewis mają prawo do partycypowania w zyskach. W związku z tym pracownikom wypłacane są bonusy – w ubiegłym roku wynosiły one 14% rocznego wynagrodzenia, zaś teraz ich wartość wzrosła do 17% i pula tegorocznych środków przeznaczonych na ten cel wynosi 210 milionów funtów. Około 85 tysięcy pracowników otrzyma premię w postaci ekwiwalentu wynagrodzenia za dziewięć tygodni pracy!

Szef John Lewis Partnership, Charlie Mayerfield, uważa, że minione dwanaście miesięcy było bardzo korzystne dla spółki, o czym świadczy wzrost sprzedaży i wyższe niż oczekiwano zyski. Dodatkowo czwarty rok z rzędu zarówno Waitrose, jak i John Lewis zwiększają swój udział w rynku. Największy rozwój odnotowały ich sklepy internetowe – sprzedaż w serwisie johnlewis.com wzrosła o ponad 40%, podczas gdy sprzedaż online w sklepach Waitrose zwiększyła się o blisko 50%. Obecnie sprzedaż przez internet stanowi około 25% całkowitej wartości sprzedaży spółki.

Chociaż ze względu na wciąż ograniczone wydatki konsumpcyjne, rok 2012 był wymagający dla spółek działających w handlu detalicznym, a prognozy analityków na kolejny okres nie są zbyt optymistyczne, Mayerfield ma nadzieję na sukces. Uzasadnia ją większą stabilnością popytu i możliwością zdobycia silniejszej pozycji na rynku. W realizacji tego celu na pewno może liczyć na pomoc swoich pracowników!