Historie związane z nierównym traktowaniem pracowników czy klientów bardzo często doczekują się finału w sądzie, którego zwieńczeniem jest wyrok nakazujący wypłatę sowitego odszkodowania. Podobnie było w przypadku Hondy, choć ta doszła do porozumienia z amerykańskimi władzami i obyło się bez batalii prawników. Okazało się bowiem, iż oddział firmy American Honda Finance Corporation dyskryminował mniejszości (czarnoskórych, Azjatów, ludność hiszpańskojęzyczną), oferując im kredyty z podwyższonymi stawkami oprocentowania w porównaniu do klientów rasy białej.

Za swoje działania firma zapłaci 24 mln dolarów. Jak informuje BBC, amerykański rząd federalny rozpoczął śledztwo w tej sprawie w 2013 roku. Consumer Finance Protection Bureau wykazało, że wyższe oprocentowanie dla klientów będących przedstawicielami mniejszości etnicznych nie odpowiadało ich faktycznej zdolności kredytowej. Płacili oni za pożyczki od 150 dolarów do 250 dolarów więcej, niż biali kredytobiorcy. Naganne działania miały miejsce w okresie od stycznia 2011 do lipca 2015 r.

Honda Finance jest jednym z największych kredytodawców samochodowych w Stanach Zjednoczonych. Zajmuje się udzielaniem kredytów dla klientów, którzy dokonują zakupu w salonach dealerskich. Jak się okazało, nagminną praktyką było umożliwianie salonom stosowania gorszych warunków kredytowych dla mniejszości etnicznych.  W ramach zadośćuczyniena za swoje działania, poza wypłatą odszkodowania Honda zobowiązała się również do dokładniejszej kontroli poczynań sieci dealerskiej.

W wydanym przez American Honda Finance Corporation oświadczeniu podkreślono, że firma sprzeciwia się wszelkim formom dyskryminacji. Ponadto zaznaczono, iż oczekuje ona przestrzegania tych zasad od swoich dealerów. Jednocześnie firma oświadczyła, iż jest przekonana, że jej praktyki kredytowe były uczciwe i przejrzyste. Śledczy musieli jednak dysponować twardymi dowodami, skoro zdecydowała się na wypłatę wielomilionowego odszkodowania. Przedstawicielka amerykańskiego Departamentu Sprawiedliwości nazwała ugodę mianem przełomowej i wyraziła nadzieję, że postawa Hondy zachęci pozostałe firmy do zaprzestania stosowania dyskryminujących rozwiązań.