Współpraca z celebrytami jest obecnie stałą częścią działań marketingowych producentów odzieży sportowej. Ostatnie dni należą do Pumy, której ubrania projektuje Rihanna oraz Adidas, który do promowania butów swojej marki zaprosił jamajskiego wokalistę reggae i dancehall – Chronixxa.

Niemieckie przedsiębiorstwo produkujące obuwie i odzież sportową, Puma, jest zachwycone współpracą z Rihanną, która tworzy dla nich linię ubrań sportowych Fenty. To właśnie sukcesowi kolekcji Rihanny Puma przypisuje wzrost sprzedaży w 2016 roku. Współpraca nabiera tempa, a barbadoska piosenkarka zaprezentowała podczas ostatniego Fashion Week w Paryżu nową kolekcję jesień-zima, inspirowaną modą szkolną. Kolekcja będzie dostępna w sprzedaży w sklepach stacjonarnych tej jesieni, zaś zakupy w sieci można zrobić już dziś.

W tym samym czasie Adidas przedstawił najnowszą kolekcję Spezial, będącą częścią linii Originals. Zdaniem producenta akcesoriów i odzieży sportowej, istnieje wspólna płaszczyzna pomiędzy zwykłym, codziennym stylem ubierania się (tzw. casual) a jamajską kulturą, dlatego twarzą kampanii promującej kolekcję został Chronixx. Jak podaje CNBC, z oświadczenia spółki wynika, że dobrze zapowiadający się gwiazdor reggae ma być żywym dowodem tego, że miłość do muzyki, piłki nożnej i mody łączą te dwa światy.

Nowy szef Adidasa, Kasper Rorsted, zapewnił w rozmowie z CNBC, że Chronixx nie jest jedynym celebrytą, z którym spółka chce ściśle współpracować w nadchodzących latach. Swojej pozycji może być również pewny Kanye West, firmujący linię obuwia Yeezy Boost, dzięki któremu Adidas zwiększył sprzedaż męskich butów. Najwyraźniej magia celebrytów wciąż przyciąga klientów.