Obecnie media społecznościowe są ważnym źródłem opiniotwórczym. Często recenzje innych użytkowników są wskazówką podczas zakupów, rezerwacji hotelu czy przy wyborze restauracji. Jednak wciąż kwestią problematyczną jest ich wiarygodność. Zdaje się jednak, że brytyjski start-up znalazł sposób na pokonanie tej trudności.

Yelp, Amazon czy TripAdvisor od lat zmagają się z problemem nieuczciwych recenzji. Niektóre z nich są nieszczere, inne sponsorowane, a jeszcze inne straciły swoją ważność. Internauci liczą się ze zdaniem osób, które skorzystały już z danej usługi czy produktu, dlatego fałszywe opinie zniekształcają ich właściwą ocenę. Rozwiązanie tego kłopotu może przynieść aplikacja Twizoo, która potrafi eliminować nierzetelne opinie. Jak donosi BBC, brytyjski start-up rozpoczął swoją działalność od weryfikacji ocen restauracji publikowanych za pośrednictwem Twittera.

Madeline Parra, współzałożycielka Twizoo i autorka algorytmu, tłumaczy, że podstawą dotarcia do wartościowych recenzji jest zdobycie wiedzy o recenzentach. W związku z tym Twizoo wymaga od użytkowników udostępnienia pełnego profilu w mediach społecznościowych, dzięki czemu możliwy jest przegląd różnych informacji publikowanych w sieci. Ponadto tweety pochodzące ze świeżo założonych kont mają mniejszą wagę i dopiero z czasem użytkownicy zdobywają coraz wyższe poziomy wiarygodności. Podejrzane dla Twizoo są również ciągi postów dotyczących jednej restauracji, co zmniejsza prawdopodobieństwo, że szef restauracji albo jego rodzina czy przyjaciele, będą zalewali innych użytkowników pozytywnymi opiniami na temat lokalu. Co więcej wartość recenzji maleje wraz z upływem kolejnych miesięcy, co oznacza, że opinie sprzed kilku lat mają znikomy wpływ na aktualną ocenę.

Można przypuszczać, że po weryfikacji użytkowników, kolejnym etapem rozwoju systemu internetowych recenzji będzie spersonalizowanie pakietu ocen, na podstawie informacji o wieku, lokalizacji i być może przeszłych doświadczeniach. Wszak opinia pięćdziesięcioletniej kobiety z dużego miasta, niekoniecznie będzie przydatna dla nastolatki z mniejszej miejscowości.