Po wytężonej pracy (i nauce) ludzie poszukują sposobów na miłe spędzenie czasu przeznaczonego na wypoczynek. Do wyboru mają wiele różnych możliwości – aktywność sportową, czytanie książek czy wizytę w kinie. Jedną z opcji jest również wizyta w parku rozrywki. Do najbardziej znanych i popularnych należą te związane ze światem filmu, funkcjonujące pod szyldem Disneya i Universal. Już niedługo będą one jednak miały nowego konkurenta. Twentieth Century Fox zapowiedziało właśnie, że w 2016 r. swoje podwoje otworzy pierwszy brandowany przez studio filmowe park – Malaysia Resorts World Genting.

Kompleks wypoczynkowo-rozrywkowy będzie zlokalizowany około godzinę drogi od stolicy Malezji – Kuala Lumpur. Szczegóły dotyczące inwestycji przedstawiła w artykule dla CNN Karla Cripps. Powierzchnia parku ma wynosić 25 akrów, a do dyspozycji gości oddanych zostanie 25 obiektów przejażdżkowych oraz wiele innych atrakcji. Wszystko związane będą z filmami wyprodukowanymi przez Fox, takimi jak „Epoka lodowcowa”, „Obcy kontra Predator”, „Planeta Małp” czy „Noc w muzeum”. Część atrakcji będzie przeznaczona dla dzieci, natomiast poszukiwacze wrażeń również znajdą w parku coś dla siebie.

Na potrzeby budowy obiektu Twentieth Century Fox połączyło siły z korporacją Genting Malaysia, która zainwestowała w przedsięwzięcie 300 mln dolarów. CEO firmy Tan Sri Lim Kok Thay powiedział, że wśród gości większość stanowić będą Malezyjczycy, ale park powinien przyciągnąć również zwiedzających z Chin oraz Południo-wschodniej Azji. Z kolei Greg Lombardo, wiceprezes ds. obiektów rozrywkowych zapowiedział, że Twentieth Century Fox opracowuje kolejne plany dla parków tematycznych w innych lokalizacjach.

Decyzja o budowie pierwszego parku studia poza terytorium Stanów Zjednoczonych jest na pewno dużym rozczarowaniem dla społeczności amerykańskiej. Nie powinna ona jednak dziwić biorąc pod uwagę fakt, iż oparta na turystyce gospodarka Malezji przeżywa obecnie boom, a kraj stanowi rosnący rynek dla filmów i praw telewizyjnych Fox. Jak powiedział prezes Twentieth Century Fox Consumer Products Jeffrey Godsick, „ludzie z całego świata będą odwiedzać park, by stać się częścią historii oraz doświadczyć magii i przygody związanych z ich ulubionymi filmami”.