Portale randkowe od lat zarabiają na kojarzeniu samotnych serc w zakochane pary, jednak okazuje się, że nie tylko single stanowią ich grupę docelową. Serwis AshleyMadison.com, którego slogan reklamowy brzmi „Życie jest krótkie. Pozwól sobie na romans.” (ang. „Life is short. Have an affair.„), kieruje swoją ofertę także do osób pozostających w stałych związkach. Co więcej, portal z sukcesem zadebiutował… w Azji.

Nietypowy serwis wystartował jedenaście lat temu w Kanadzie i do tej pory zainteresował – jak twierdzą jego przedstawiciele – 20 milionów użytkowników na całym świecie. Pierwszym krajem w Azji, gdzie w czerwcu tego roku pojawił się AshleyMadison.com była Japonia i w ciągu trzech miesięcy przyciągnął milion Internautów szukających nowych znajomości. Noel Biderman, CEO spółki będącej właścicielem serwisu, zalicza debiut w Kraju Kwitnącej Wiśni do najbardziej udanych. Z kolei we wrześniu, po raz pierwszy z usług portalu mogli skorzystać mieszkańcy Hong Kongu, których w przeciągu miesiąca zalogowało się około 80 tysięcy.

Model biznesowy AshleyMadison.com jest prosty: portal, gwarantując pełną dyskrecję, umożliwia wyszukiwanie osób zainteresowanych „dodatkową” znajomością, zaś za możliwość skontaktowania się z wybranymi kandydatami należy zapłacić. Na przykład w Hong Kongu pakiet 100 impulsów, który wystarcza na przesłanie wiadomość do 20 kobiet, kosztuje mężczyzn 45 dolarów, natomiast dla płci pięknej usługi serwisu są bezpłatne. Okazuje się, że pomysł sprawdza się nawet w Azji, kojarzonej z dużym szacunkiem dla rodziny jako jednostki społecznej, więc portal nie zamierza zaniechać dalszej ekspansji.  Właścicieli serwisu przekonują liczby, które mówią same za siebie – 68 proc. spośród zarejestrowanych Japonek jest mężatkami.

Biderman zdecydowanie twierdzi, że serwis nie zarabia na zdradzie, a jedynie pozwala niewiernym małżonkom przełamać monotonię stałych związków. Jednak nie wszyscy sądzą podobnie i niektóre media, jak Facebook, Fox czy NBC, nie zgodziły się na opublikowanie reklam kontrowersyjnego portalu.