Szefostwo Amazon‒amerykańskiego potentata w internetowej sprzedaży książek‒nie zasypia gruszek w popiele i podejmuje działania, które mają zapewnić firmie dalsze lata dominacji na internetowym rynku księgarskim. Najnowszym posunięciem Amazon jest decyzja o zakupie popularnego portalu Goodreads przeznaczonego dla miłośników książek.

W oświadczeniu wydanym przez firmę Amazon możemy przeczytać, że firma zakupi społecznościowy portal Goodreads w najbliższej przyszłości (prawdopodobnie w drugim kwartale br.). Sumy transakcji nie ujawniono. Russ Grandinetti, który w Amazon odpowiada za dział przygotowujący teksty do usługi Kindle (Kindle Reader to rodzaj e‒booka spopularyzowany przez Amazon) stwierdził dosyć górnolotnie, że cyt. „Amazon i Goodreads dzielą tę samą pasję w odkrywaniu na nowo potęgi czytania książek”.

Goodreads, który ma siedzibę w San Francisco, to założony w 2007 roku portal społecznościowy przeznaczony dla miłośników książek. Posiada 16 milionów zarejestrowanych użytkowników, którzy dzielą się on‒line opiniami i spostrzeżeniami na temat nowości wydawniczych. W portalu można znaleźć recenzje książek, a także linki prowadzące do popularnych księgarni internetowych takich jak…Amazon czy Barnes and Nobles.

W zamyśle władz Amazon zakup Goodreads ma pomóc firmie w wygraniu konkurencji na rynku książek elektronicznych, gdzie firma musi mierzyć się z silną konkurencją ze strony takich graczy jak Google czy Apple.

Z transakcji zadowolone jest także szefostwo Goodreads. Otis Chandler‒viceprezydent Goodreads powiedział, że „przejęcie firmy przez Amazon pozwoli w pełni wykorzystać potencjał i wiedzę na temat książek zgromadzoną w Goodreads, a co najważniejsze będzie możliwe dotarcie z tym przekazem do ogromnej rzeszy klientów Amazon”.